Aktualności
10.03.2017 15:33Światełko w tunelu - ruszyła budowa ostatniego z zaplanowanych etapów budowy "zakopianki"
Ponad 968 mln zł za 2 km - taki ma być koszt budowy jednego z odcinków nowej trasy ekspresowej S7 między Krakowem a Zakopanem.
6 marca 2017 roku wykonawca włoska firma Astaldi rozpoczęła pracę na najtrudniejszym odcinku drogi do wykonania a mianowicie wydrążenia tunelu pod góra Mały Luboń między Naprawą a Skomielną Białą. Wykop głęboki na 20 m, praca 24 h przez 7 dni w tygodniu. Wszystko po to by przekopać się pod ziemią przez ponad 4 km, bo tak naprawdę będą dwa tunele, po jednym dla każdego kierunku jazdy.
Wykonanie tego odcinka będzie kluczowym elementem nowego 17 kilometrowego odcinka trasy S7 miedzy Lubniem a Rabką-Zdrojem.
Budowa popularnej "zakopianki" od lat jest jedną z newralgicznych inwestycji w celu usprawnienia nie tylko komunikacji na turystyczne Podhale, ale również ruchu tranzytowego.
Inwestycja została podzielona na trzy etapy. Najszybciej, bo już w lipcu 2018 roku ma zostać oddany odcinek między Skomielna Biała a Rabką-Zdrój. W październiku 2018 roku kierowcy powinni poruszać się już kolejnym nowym odcinkiem trasy między Lubniem a Naprawą. Odcinek tunelowy między Naprawa a Skomielną Biała ma być gotowy w 2020 roku.
Łącznie powstające odcinki o długości 15 km będą kosztować ok 2,1 mld złotych.
Drogowcy i wykonawcy zapewniają, że w trakcie trwających prac ruch tzw. starą zakopianką będzie odbywał się płynnie bez większych utrudnień, nie są planowane jakiekolwiek zamknięcia poszczególnych odcinków drogi.
Dla mnie jako posła tej ziemi to szczególny powód do radości, gdyż po wielu latach starań i zabiegów, interpelacji, pism, spotkań i rozmów w końcu widać "światełko" w tunelu.
6 marca 2017 roku wykonawca włoska firma Astaldi rozpoczęła pracę na najtrudniejszym odcinku drogi do wykonania a mianowicie wydrążenia tunelu pod góra Mały Luboń między Naprawą a Skomielną Białą. Wykop głęboki na 20 m, praca 24 h przez 7 dni w tygodniu. Wszystko po to by przekopać się pod ziemią przez ponad 4 km, bo tak naprawdę będą dwa tunele, po jednym dla każdego kierunku jazdy.
Wykonanie tego odcinka będzie kluczowym elementem nowego 17 kilometrowego odcinka trasy S7 miedzy Lubniem a Rabką-Zdrojem.
Budowa popularnej "zakopianki" od lat jest jedną z newralgicznych inwestycji w celu usprawnienia nie tylko komunikacji na turystyczne Podhale, ale również ruchu tranzytowego.
Inwestycja została podzielona na trzy etapy. Najszybciej, bo już w lipcu 2018 roku ma zostać oddany odcinek między Skomielna Biała a Rabką-Zdrój. W październiku 2018 roku kierowcy powinni poruszać się już kolejnym nowym odcinkiem trasy między Lubniem a Naprawą. Odcinek tunelowy między Naprawa a Skomielną Biała ma być gotowy w 2020 roku.
Łącznie powstające odcinki o długości 15 km będą kosztować ok 2,1 mld złotych.
Drogowcy i wykonawcy zapewniają, że w trakcie trwających prac ruch tzw. starą zakopianką będzie odbywał się płynnie bez większych utrudnień, nie są planowane jakiekolwiek zamknięcia poszczególnych odcinków drogi.
Dla mnie jako posła tej ziemi to szczególny powód do radości, gdyż po wielu latach starań i zabiegów, interpelacji, pism, spotkań i rozmów w końcu widać "światełko" w tunelu.